torsdag 11. februar 2010

Moral for vakre piker - Alexander McCall Smith

Da leste jeg ut bok nr. 3 i serien om Mma. Ramotswe, som har sitt eget detektivbyrå i Botswana. Denne boken er også en "gla' bok", en som ikke man trenger å lære så mye av, men er fornøyelig allikevel! Damen får inn de rareste saker og løser de fleste på best mulig måte. Man lærer også litt om Botswana og skikkene og menneskene der. Det er jo litt lærdom i det også:-) Ellers blir hennes forlovede syk - han får depresjoner, og det ender med at Mma. Ramotswe og hennes sekretær tar over verkstedet hans. Dette går strålende, damene rydder opp:-)
Kos dere med denne serien av bøker. Driver nå å leser den 4. i serien, og de er svært lettleste:-)
Litt deilig etter å ha lest en haug krimbøker i det siste. (Elsker krim da, så det blir nok ikke mange bøker til før det er en krim mellom hendene mine igjen:-)

5 kommentarer:

Ingrid Sofie sa...

Den boka har jeg faktisk! Nå fikk jeg lyst til å lese :D

Ingvild B sa...

Takk for tips!
Godt med noe lettlest innimellom :)

June sa...

Så flink du er til å lese!
Kunne ønske jeg og var. Jeg er super treig, hehe!

Håper du har en fin torsdag

Klem

Kathleen sa...

Enig med June, du er virkelig flink til å lese! :D Kjenner alle mine unnskyldninger blir luft når jeg ser hvor mye du får tid til!

Jeg har lovet meg selv å lese *kremt* èn bok dette året, må ta det på t-bane turen til jobben frem og tilbake når jeg begynner! :D

Ønsker en god helg nå, reiser i morgen og rekker ikke innom størstepia før søndag!

Klem Kathleen :)

★ Heidi ★ sa...

Heisann! Tusen takk for hyggelige kommentarer hos meg i det siste:) Saa kjekt med nytt bekjentskap altsaa:)
Saa du hadde hatt omgangssyken ogsaa?! Naa er det minsten her hos oss som har faatt det... Kastet opp over HELE meg rett för jeg skulle paa trening. Stod der med treningstöyet paa og skulle bare gi han en klem... Der kom ALT i retur og jeg var vaat til skinnet av spy... Maatte bytte alt, tom sko maatte under vasken og spyles rene. Uff, ja... stakkars han og stakkars deg! Jeg har det paa akkurat samme maate som deg naar jeg faar omgangssyke; da bare vet jeg at jeg skal dÖ!!
Haha, jeg er patetisk naar jeg er syk!
Ha en riktig god kveld!
PS! Har ikke lest de bökene, bare hört om dem. Hört de skal vaere bra!