onsdag 3. februar 2010

Krem & blokkfløyte

Hei og go' onsdag til dere:-)
Ville bare gi dere et godt tips om en god hudkrem, nemlig denne:
 Jeg bruker den på sønnen min, fordi han har ekstremt tørr hud, og har atopisk eksem. Vi har prøvd mange forskjellige kremer, og etter et besøk hos hudlege i høst, fikk vi tips om denne. Cano Derm er kjempelett å smøre ut og er veldig drøy. Iallefall denne store pakningen. Vi kjøper den på apoteket i Sverige, for der er den mye billigere enn i Norge. Så hvis barna deres eller dere sliter med tørr hud (eller dere da;-), så kan dette være en god ide:-)


Ellers så må jeg øve meg på BLOKKFLØYTE...
Neste uke skal vi begynne å ha blokkfløyte i musikktimen, og jeg skal undervise mine 9 år gamle elever i dette.. Hehe, det er NOEN år siden jeg spilte det sist, sånn ca da jeg var 9 år selv:-) Så dette kan bli interessant... Ønsk meg lykke til:-)
Ha en strålende onsdagskveld alle sammen!

PS: Gikk for CSI igår, og det angrer jeg ikke på, for det var en superspennende episode:-) Nå gleder jeg meg bare til lørdag og De frustrerte fruene!!!

4 kommentarer:

Søskenmamma sa...

Hei .. har to barn med atopisk eksem og vi hra brukt mye Ureadin med 10 % ureum - gikk tom for et par uker siden og er på vår 3. Canoderm pumpe. Virker veldig bra på ungene - og krem med urea / karbamid mykgjør huden best. Så når huden aksepterer det så blir det smurt med dette hos oss også.

Men må en tur til Sverige ja ..for prisen her hjemme er jo helt vanvittig i forhold.

Masse lykke til med blokkfløyte øvningen :)

Hilsen Søskenmamma

Trine Lise sa...

Jeg bruker ACO Miniderm siden han er så liten enda. Fikk tips om å bruke den til han er 2 år. Og så gå over :)

Pia sa...

He he. lykke til med blokkfløyteundervisning! Jeg likte godt blokkfløyte jeg. Men skjønner jo at noen sliter - er ikke så ålreit når det piper og piper. Vi brukte et verk som het Pop og Rock med Blokk, det følger med CD, og da kan ungene spille noe som høres kult ut, selv om de kun bruker grepet H.
Så koselig at du vil bli med på min GI-BORT! Ha en flott kveld!

Vivian sa...

Hei. Takk for tips.
Jeg sliter virkelig med tørr hud på begge mine små. Jenta mi hadde atopisk,men jeg er jammen usikker på om den lille gutten kanskje har psoreasis? For det er et helt annet utslett - mest i hodebunnen:(

JEg skal prøve denne kremen jeg.

Har nå Aderma sin AtopicSkin - men den virker ikke på gutten.

Ha en fin mandag. Klem Vivian