tirsdag 12. mai 2009

Menn som hater kvinner


Da klarte jeg endelig å bli ferdig med denne boken som "alle" snakker om... Begynte på den i påska, men pga omgangssyken på begge gutta mine, så ble det litt amputert. Men da jeg først kom inn i boka så var den jo ganske bra.
Nå får jeg sikkert på pukkelen av de fleste der ute, men jeg syns faktisk at Camilla Läckberg sine bøker er bedre. Vet ikke om det er fordi hun er kvinne og skriver sånn jeg selv ville gjort eller fordi hun skriver om personer som er i samme situasjon som meg (små barn, mammaperm, pappaer som jobber mye og tar det for gitt at mammaene alltid skal passe småtten:), men jeg syns nå iallefall Läckberg sine bøker er bedre. Nå skal det sies at jeg bare har lest denne ene av Stieg Larsson, så jeg skal ikke dra alle bøkene hans over en kam ennå. Jenta som lekte med ilden ligger klar oppe på nattbordet og blir startet på ikveld.
Litt likheter er det jo mellom bøkene. Begge er fra Sverige, mange personer er med i bøkene og en av hovedrollene heter Erika. Og det skjer noen mord, hehe...





1 kommentar:

mirakel sa...

Jeg er enn av de få som kanskje syns Stieg Larsson sine bøker er bittelitt langtekkelige. :p Kunne kuttet ut halve boka, og enda ville det viktigste vært med. Camilla Läckberg skriver helt fantastisk.. jeg leste "stenhuggeren" for lenge siden (før de var kjente, så jeg visste ikke at det var en del av en serie), og den boken SLUKTE jeg. Skikkelig deilig å finne sånne bøker.

Kan forøvrig tipse om at Harlan Coben skriver utrolig morsomt og spennende. :) Løp og les. Hehe!