tirsdag 1. desember 2009

Endelig 1. desember :-)

Hurra, idag er det 1. desember, og ventetiden er igang:-)

Husker hvor utrolig viktig denne dagen var for meg da jeg var liten og hvor spennende det var med kalenderen hjemme, kalendertrekking på skolen og adventsstund. Jeg prøver å gjenskape noe av det for elevene mine, vi tenner lys og synger "Tenn Lys" fra Portveien. Vi leser en bok som heter "Desembergata 24" og vi trekker gave. Idag var det en av gutta som trakk gaven og han syns det var stor stas. Syns det er utrolig gøy med alt som har med jul å gjøre jeg, så jeg gleder meg sammen med barna. Skal legge inn noen bilder av det julepyntede klasserommet mitt en av dagene;-) (Jeg har det mest pynta rommet på hele skolen, hihi:-)


Men altså, idag fikk småtten sin første kalendergave. I fjor lagde jeg ingen kalender til ham, han skjønte jo ikke noe av det allikevel. Vet ikke hvor mye han skjønner i år heller, men nå får han iallefall endel leker fram til jul av meg & mannen. Vi VET at det vil ligge SYKT mye gaver til ham under treet i år (også), og mye av det vil være leker. Derfor får han heller lekene fra oss i kalenderen og heller klær o.l. under juletreet.


Den første gaven hans var en liten leke "Lynet McQueen" bil, og han var fra seg av gledet. "Åååå, lynetbilen" var kommentaren da han åpnet:-)


Den måtte selvsagt prøves ut;-)


Problemet idag var jo at han gjerne ville ha flere av gavene som hang der, men han roet seg fort ned. Vi får se hvordan han reagerer i morra?!?!?


Gjorde iallefall en enkel løsning i år, hang alle gavene opp i gardinstanga på kjøkkenet. Der henger de så høyt at han ikke klarer å få de ned, selv med en stol:-)

Og se så fint det ble på trappa :-)


SIA kransen jeg kjøpte i fjor var like fin i år!

Resulatet.
Jeg og småtten avsluttet dagen med "Jul i Skomakergata", som er min ALL TIME FAVOURITE!!!

Bare 23 dager igjen folkens:-)

5 kommentarer:

ELIN sa...

Så koselig! Småtten blir sikkert veldig fornøyd. Jeg kjøpte skomakergata på dvd i fjor, så den går i heimen her også :) Ha en fin dag. Klemmer fra Elin

June sa...

Så fint det ble med kalenderpakkene hengende sånn:)
Lurt å få det opp i høyden ja, hehe!
Gikk glipp av julekalender igår vi, men tror det blir linus i svingen på tv og så har vi skomakergata (min favoritt) og jul i blåfjell på dvd. Så vi får se hva hun vil:)

Ha en fin dag

Mona sa...

utrolig koselig du gjør det da:)du er en juleelsker akkurat som meg.)he he he...har hengt Leah sine kalendergaver høyt jeg også..Martine har fått sin egen som ho passer på:)he he..Skomakergata er jul da:)

Line! sa...

Her måtte kalenderen også høyt! =) Og samme som hos dere så ville Thea ha alle gavene den første dagen..
Gikk fort over da!

Størstepia sa...

Elin: Lillemann har blitt veldig fornøyd de første to dagene iallefall:-)

June: Syns det var en god ide med kalendergavene der, har heller ingen sånn sydd kalender, og da var det en god løsning:-)
Alle de 3 julekalendrene er jo kjempefine!

Mona: Hihi, godt det er flere juleelskere der ute:-)

Line: Ja, idag spurte han ikke etter å få en til, så får håpe det fortsetter sånn:-) Lurer bare på om har forventer å få i januar også, hihi...