torsdag 3. desember 2009

De krenkede - Åsne Seierstad

Fikk endelig lest denne boka som jeg fikk av svigers til jul i fjor.
Det var en flott bok, eller flott & flott, den var flott skrevet. Åsne Seierstad skriver fantastisk, men det kan bli bli mye fakta og litt "langtråki" innimellom.
Jeg hadde INGEN forkunnskap om konflikten Tsjetsjenia - Russland, og fikk meg ganske mange AHA opplevelser iløpet av boken.
Det er aldri morsomt å lese om krig, men det er veldig opplysende og lærerikt. Og selvfølgelig FÆRLT og GRUSOMT. Jeg kan ikke få sagt det nok ganger; jeg er utrolig heldig som har fått vokse opp i Norge og aldri ha opplevd krig. Jeg klager på skatten og på hvor lite penger skolene får, men det er jo bare bagateller i forhold til masse av det disse menneskene har opplevd!
Denne boka bør dere lese!

Ingen kommentarer: