torsdag 7. april 2011

6 ukerskontroll og sykehusbesøk

I går var vi på 6 ukers kontroll og veide og målte snuppa;


De er jo så vakre og fredfulle når de sover..
*smelt*

I dag hadde vi time på øre-nese-hals på sykehuset,
for at de skulle se på tungebåndet til lille snuppa.
Jeg har helt siden vi kom hjem med henne syntes
at det har vært litt kort. Jeg leste om det på
nettet og syns jeg så alle tegnene. Først måtte vi
innom fastlegen for å få henvisning ned på ØNH,
og det tok 4 uker fra legen sendte henvisningen
til vi fikk timen idag...
TTT...

Som dere ser på bildet så ser tungen hennes ut som
et hjerte, og det er et av tegnene på kort tungebånd.

Jeg gruet meg litt til selve klippingen, men det hun
gråt mest av var at de holdt henne fast og åpnet
munnen hennes. Da hun fikk smokken rett etter
klippingen så slappet hun helt av. Trøster meg med
at da gjorde det sikkert ikke SÅÅÅ vondt.
(Jeg og mannen hadde det nok værre...)
Nå håper jeg ammingen går litt lettere og at hun
er spart for flere problemer når hun vokser opp.

Ha en herlig torsdagskveld!

13 kommentarer:

Vivian sa...

Tenk at hun er 6 uker alt!! Så skjønn hun er der hun sover:)
Lillebror fikk klippet sitt tungebånd allerede på barsel, jeg tror ikke det gjorde så vondt - sikkert værre for oss som så på:)

Kos dere!!
Klem Vivian

1 Prins og 2 Prinsesser sa...

Huff da, det hørtes ikke godt ut!
Bra hun er en tøff jente, og smokket det vekk ;)

Håper du får ammet bedre. klem

No.15 sa...

Søte lille snuppa! :))

Camilla- casual living sa...

huff:( stakker.. det høres helt forferdelig ut med den klippingen.

men bra det er over da.

Klem fra camilla..

ps: tenk det da 6uker allerede:)

Bente sa...

Huff, det hørtes ikke noe særlig ut.. Men det er nok verre for foreldrene.
Nydelige bilder, hun er jo så nydelig! Klem fra Bente.

Unknown sa...

Så skjønn hun er ♥ Helt perfekt ja;)
Og så nydelig det dynetrekket var...

Klem Line

Anette sa...

Hun er jo så skjønn! Jeg måtte virkelig sloss med barnelegen på hs for å få klippet tungebåndet til Markus, så fikk ikke klippet det før han var 10 mnd! Var ikke en dag for tidlig, men ble nesten for seint. Da trappet jeg jo ned amminga også, han hadde jo skikkelig hjertetunge. :p
Han gråt også bare når de holdt han fast, like blid igjen etterpå. :)

Ingunn sa...

Gratulerer med 6 uker alt!!
Klipper de bare uten videre på så "store"?
Her er det også hjertetunge, men virkelig ikke som det er noen problemer for han så vi avventer. Trodde nemlig de satt en form for bedøvelse når de var større enn noen dager..

Håper dere får det enklere nå iallefall!

Vingesus og Julebrus sa...

Hun er jo bare så søt!
Vedig lurt at tungebåndet klippes når de er så små. Mine tre tantejenter hadde alle for korte tungebånd, men det var bare de to yngste som ble klippet. Eldstemann gjorde det for 3-4 år siden i en alder av 14-15. Greit å kunne slippe det da.

Tusen takk for koselig hilsen inne hos meg. Ja, Barbro er absolutt verdt flere besøk. : )

Annfrid sa...

Stakker liten, skjønner godt at dere fikk vondt av henne. Men enig med deg at det var lurt å fikse:-) Hun er jo bare så skjønn - HJERTEKNUSER!!!

Klem Annfrid

Linda S sa...

Så bra at alt gjekk bra, både på kontroll og med tungeband-klipping. Eg lurte på det med tungebandet med min minstemann også, sidan vi hadde ein del problem med amminga (der blei løysinga å full-pumpe meg). Men trur ikkje det var så veldig stramt, iallfall ikkje så mykje som det ser ut som at jenta di hadde.

mona sa...

Huff, så fælt for mamma- og pappahjertet med klippingen! Godt å ha det overstått da, så får vi håpe at ting går seg til..
Helt nydelig er hun ihvertfall!!

Jeg har jo forresten helt glemt å titte på parkbildene når jeg har vært hos mamma og pappa. Må prøve å huske det igjen neste gang.. Er jo like forbi parken vi har kjøpt hus også :)

Supersnuppa sa...

Så skjønn ei jente!

Tenk at hun er seks uker allerede! Lillesøster her ble nettopp ei mnd. Tiden flyr!

Så ekkelt med tunga da, hørtes ikke godt ut. Men en må trøte seg med at det blir bedre... Vi har hatt en ekkel uke, to tilfeller med pustestopp etter å ha gulpet slim som hun ikke fikk ut. Så nå har vi bygd opp senga hennes på hodesida. Og Supermannen har lært meg førstehjelp... Skummelt.
Håper det aldri skjer igjen!

Ha en fin helg!