tirsdag 10. november 2009

Panserhjerte og da jeg møtte Jo Nesbø

Leste ut Panserhjerte på 6 dager jeg :-)
Det gikk simpelthen ikke an å legge den fra seg.
Jo Nesbø er RÅÅÅÅ til å skrive, og boka er spennende
og fengende fra start til slutt.
Som vanlig er det vanskelig å finne ut hvem morderen er,
og Harry Hole overlever de rareste og bisarreste situasjoner...
Jeg holdt pusten innimellom, og noen ganger leste jeg så
fort for å finne ut hva som skjedde at jeg
nesten ikke fikk det med meg, hihi...
(Har en tendens til å gjøre det jeg, da)
Denne boka anbefales på det sterkeste og han skriver bedre og bedre
 (for hver bok han gir ut). Gleder meg allerede til neste bok!
HÅPER virkelig det kommer enda flere bøker i serien om Harry Hole.
Syns "Hodejegerne" var helt rå jeg altså,
så han må gjerne skrive flere krimbøker som
IKKE inneholder Harry-gutten også:-)

Terningkast 5 1/2 !!!!

Over til 7. juli 2007 (07.07.07),
hvor et vennepar av svigers hadde 120 års lag (2 * 60 år:),
og hadde invitert inn en hemmelig gjest.
Vi "ungdommen" fikk ikke vite hvem det var,
men fikk beskjed om å møte opp på festen i 21 tiden,
hvor en kjendis skulle holde et show.
Vi hadde overhodet INGEN anelse om hvem denne kjendisen var,
men møtte spente opp litt før 21.
Personen viste seg å være krimkongen Jo Nesbø:-)
Og hvor flott show han hadde! Jeg ble helt bergtatt
- hadde ikke lest bøkene hans den gangen
- men dro sporenstreks til en bokhandler mandagen etter
- og kjøpte inn "Flaggermusmannen", "Kakkerlakkene", "Rødstrupe"
og "Sorgenfri". De ble alle lest i løpet av høsten!
Showet han holdt var en blanding av musikk fra "Di Derre"
og stand-up show. Vi lo så vi grein og sang med av full hals!
For en fantastisk entertainer!
Her er noen bilder fra det:





Jo Nesbø er en fantastisk talentfull mann, han er en tusenkunstner og det er vel ikke så mange som kan skryte av at de er en suksessfull forfatter, artist, stand-up komiker, har vært fotballspiller i Molde, er utdannet siviløkonom & finansanalytiker og har jobbet som journalist. Gud bedre...


5 kommentarer:

ELIN sa...

Skikkelig bra forfatter han! Jeg har "Panserhjerte" på min ønskeliste til jul, og har en søster som jobber i bokhandel, så jeg håper ønsker innfries :) Klemmer fra Elin

K sa...

Så gøy :) mulig jeg må henge meg på bølgen og lese denne boken jeg også!

Gleder meg til trekning av konkurransen!

Kathleen sa...

Navnet mitt ble bare en K :P

Monja sa...

Kanskje jeg skulle ønsket meg denne til jul....er jo i grunn glad i å lese bøker, men etter at jeg fikk barna har det blitt litt lite tid til det....men nå skal jeg begynne å ta meg tid til det igjen...enig i at han er en super forfatter, jeg digger hele han jeg...:)heia jo nesbø:) klemmer fra Monja

Størstepia sa...

Elin: Hadde jeg ikke tjuvlånt den fra svigers hadde den nok stått på min ønskeliste også:-)

Kathleen: Eller bare K, hihi;-) JAAA, kast deg på bølgen! Det er en flott bok!!!

Monja: Anbefaler denne som julegave altså:-) Jeg har tatt meg selv i nakken det siste året og leser bok på sengekanten HVER kveld. Litt deiligere enn å se på tv innimellom. Man kan liksom drømme seg bort og bar kose seg:-)