søndag 26. april 2009

Tacokjøttboller

Idag tenkte jeg å prøve noe nytt. Og når jeg skal lage noe nytt innen matveien, så bør jeg kanskje ikke prøve meg på de vanskeligste rettene, så jeg brukte noe jeg så på reklame heromdagen. Hun som spilte Belinda i Hotel Cæsar reklamerte for 'Opplysningskontoret for kjøtt', og gav meg den geniale ideen om tacokjøttboller. Det så veldig enkelt ut i reklamen, så jeg smalt sammen litt kjøttdeig, tacokrydder + litt annen krydder. Husker at farmor alltid hadde i egg i en sånn 'smørje', men det hadde jeg selvsagt ikke.
Jeg prøvde fordet jeg.
Dette er før steking:
Mens dette er i panna. De datt litt fra hverandre, men det luktet usannsynlig godt :-)

Her er det ferdige resultatet. Man ser dem kanskje ikke så godt her (inniblandt tortellinien med ostesaus, som for øvrig smakte veldig godt sammen med kjøttbollene), men det smakte veldig godt iallefall!!

Om noen andre skulle prøve på dette, så kanskje man skal ta oppi litt egg og maizenamel. (tror det var det farmor alltid gjorde:)
Lykke til!

Ingen kommentarer: