fredag 3. april 2009

Labyrinten - Kate Mosse


Nå har jeg endelig lest ferdig denne mursteinen av en bok. Jeg visste ikke helt hva slags forventninger jeg skulle ha til den, men ante at den kunne minne litt om "DaVinci Koden", siden det står på coveret. Nå når jeg er ferdig kan jeg vel egentlig si at jeg likte boken og at den var ganske så spennende til tider. Problemet var bare å komme i gang. Det tok meg LANG tid å sette meg inn i alle navn og steder og det sto mye franske gloser innimellom. Forfatteren har vært smart å laget en liten ordbok bakerst, hvor hun oversatte endel av ordene. Men langt ifra alle, og når man da ikke har hatt fransk på skolen, så er det ikke så lett...
Historien utspinner seg i to forskjellige tidsaldre og handler om Den Hellige Gral. Fant vel egentlig ikke helt ut hva denne gralen er for noe, selvom det var forsøkt forklart i denne boken.
Alt i alt var det en helt grei bok - terningkast 4.

Ingen kommentarer: