onsdag 7. april 2010

Utetid og lettvint middag

Endelig, endelig, endelig!!!
Det er vår i luften og det er herlig å være ute;-)
Jeg har vært hjemme med småtten idag, men siden han var i grei form (utenom at han hadde endel vondt), så ruslet vi oss en tur ut. Han satt stille i vogna og tittet på alt rundt seg og koste seg ordentlig. Fantastisk deilig å gå en tur i raskt tempo for meg også;-)
Frisk vårluft + meg på tur med vogna = sant.
Da vi kom hjem fra rusletur fant vi fram noen av utelekene og ballen hans er han veldig glad i.
"Spark hit mamma" ropte han her, og pekte mellom bena. Om jeg bommer (med vilje altså, hehe), så ler han så han nesten griner;-)
Se så konsentrert han er;

Til middag tok vi det enkelt. Jeg skar opp 3 laksefileter i biter og la de oppi en ildfast form.
Så blandet vi laksen med Gratinerte poteter fra Mills (de er så fantastisk gode syns jeg:-) og satt det i ovnen i 35-40 minutter. Jeg drysset ost oppå etter ca 10 min i ovnen, men det er jo smak og behag.

Småtten syns det var kjempegodt og spiste en kjempeposjon.
"Mmmmmm, det var godt mamma" :-)
(Han sa det så mange ganger at jeg nesten ble litt mistenksom... Hadde han vært 15 år så hadde jeg trodd han hadde noen skjulte hensikter;-)

Håper dere har hatt en flott onsdag - nå er det snart vår dere, gleder meg!!!

7 kommentarer:

FruLisa sa...

MM - det hørtes ut som en enkel og god middag. Her ble det risgrøt på gutta, jeg laget meg pasta med litt resten - slettes ikke ille:-)

Ha en fin fin kveld!

Klem

ingrid sa...

ble litt mye fristing med mat her nå...prøver alt jeg kan å holde sunne linjer her hjemme...så kommer du med atter en fristende middag...hihi!! Skal prøves dette også!! :-) (selv om mannen hater fisk...kansje det går ned med ost på?)

Myntebo sa...

Hm, laks og fløtegratinerte poteter? Høres ut som en merkelig blanding, men sikkert kjempe godt!

ELIN sa...

Så deilig med en liten vårtur :) Så ut som en herlig middag etterpå også. Gleder oss til å komme oss ut igjen vi også. Klemmer fra Elin

♥ Linnie ♥ sa...

Oj, innser beskjemmet at jeg ikke har vært inne hos deg på evigheter (trodde ikke det var så lenge siden *flau*)

Får oppdatere meg sånn etterhvert, men har nå lest dette innlegget iallefall :)

Herlige bilder av gutten =)

Den middagen så kjempegod ut, kanskje noe som må prøves her også...? ;)

Alltid greit med middagstips, for jeg er så matlei, og synes det går for mye i "det samme" uke etter uke, man BLIR lei altså =)
Hihi =)

Skal huske å titte innom deg oftere, jeg er bare SÅ utrolig distré, og skjemmes hver gang jeg innser at jeg ikke har vært innom blogger jeg følger, på lang tid.

Setter jo sååå stor pris på alle som leser og kommenterer inne hos meg, og jeg prøver å gjøre det samme tilbake også, for jeg synes det er kjempekoselig å lese blogger rundt omkring, og det er jo en grunn til at jeg følger de bloggene jeg har valgt å følge også - nettopp pga jeg liker dem og synes de er helt herlige ;)

*KLEM* fra Linnie ♥

Mona Christin sa...

Hei.

Skikkelig tøffing jo... Kommende fotballstjerne vel? Og deilig med tørre veier. Håper gresset tørker opp snart så vi kan få ut trampolina.

Middagstips er gull. Tusen takk. Jeg er så lei av å finne på noe hele tiden. Får ingen idéer fra de hjemme heller. Men får tips fra kunder og det er greit da. Ser jo hva de kjøper vettu...☺

Klem fra Mona C♥

Anonym sa...

Gleder meg til å se dere i morgen :) Klem lillesøs