lørdag 17. april 2010

Harrytur, hekkeklipp og ny trampoline:-)

I går fikk jeg svigermor til å hente småtten i barnehagen og tok turen til Sverige rett etter jobb. Mannen og jeg skulle egentlig dra sammen (dere vet, quality time together:-), men ettersom vi hadde endel å gjøre, så måtte vi dele oss. Han skiftet dekk på Passaten min (jeg kjørte med piggdekk helt til igår - det er jo lovbrudd... I'm living on the edge:-) og vasket verandaen, mens jeg (frivillig) tok mathandling på Nordby. Huff, det var et vanskelig valg gitt, hihi:-)

Fikk handlet både litt til småtten og litt til meg selv, og det gikk visst i rosa / rødt det jeg fant. Den rosa toppen / kjolen tenkte jeg å ha på meg i 30årslaget mitt - krysser fingrene for 30 grader og sol:-)
Småtten fikk en badeshorts og en UV drakt. Har brukt UV drakt på ham helt siden han var nyfødt og syns det har funket veldig bra. Denne kjøpte jeg på Lindex, så jeg vet ikke helt om den er like bra som de jeg har hatt før. Skal teste den ut, og så hakkanes gæli kan det vel ikke bli?!?!
Søstrene Grene var et selvsagt mål, og jeg fikk da rasket med meg noe derfra også;-)

Ellers har småtten fått litt badenekt igjen, og vi skjønner ikke hvorfor. Når vi endelig (etter mye overtaling, skriking, løfting & sprelling) får han opp i badekaret, så vil han nesten ikke ut igjen... Det henger ikke helt på grep...
Derfor kjøpte jeg flere forskjellige shampo'er og såper,  med Mikke, Istid & Bamse på, for å se om det kan hjelpe.
Krysser fingrene.

Idag var det starten på hagesesongen hjemme hos oss. Plenen ble klippet, gjødslet og kastet mosedreper på, og hekken vår ble kuttet. Småtten syns det var superstas å få hjelpe pappa litt, men han fikk bare holde den litt altså;-)
(Noe barnefarlig den hekkesaksa der, gitt:-)

Vi var også en tur her idag;
for å kjøpe bursdagsgave til småtten.
Ganske på forskudd altså, for han har ikke bursdag før i juli.
Meeen, han elsker å hoppe & sprette, så vi syns det var på tide med en trampoline.
Vi kjøpte den mellomste, og den er MER enn stor nok for småtten.
Imorra begynner jobben med å sette den opp.
Jeg har tatt mine forhåndsregler og ringt etter assistanse.
Pappa kommer ned og hjelper oss, og godt er det, for jeg vet ikke om jeg hadde turt å la småtten hoppe der om jeg selv hadde satt den sammen, hehe;-)
Ikveld skal vi slenge sammen noe Thailandsk - GLEDER MEG!!!
Om det ble vellykket så blogger jeg oppskriften imorra.
Ha en flott lørdagskveld alle sammen!

6 kommentarer:

FruLisa sa...

Så herlig med tid for seg selv:-) Jeg hadde et par timer i dag, bestemor passet Sofie og gutta var med Husbonden på Lunheim. Var litt stressa, men fikk gjort det jeg skulle + litt til:-)

Håper dere har en finfin lørdagskveld!

Klem

Mona Christin sa...

Hei.

En travel, men produktiv dag med andre ord. Fine ting du fikk med deg fra shopping. Og Søstrene Grene er et must på en Nordby-tur.

Så fin og tett hekk dere har. Vi planta thuja for 3 år siden og må nok vente i enda 3 år (minst) før vi kan trimme den. De minste er vel mellom 1 og 1,5 m, men tynne på toppen. I mens lar vi den store stygge grana skjerme for veien. Greit med litt privatliv.

I morgen prøver vi igjen. Heia FFK.

Klem Mona C

Guttemamma sa...

Så herlig bilde av deg og din lille going!! Funker sånn mosefjerner bra?? Har fått endel i plenen i vinter ser jeg...ellers synes jeg du valgte rett:-)
klem

Stine sa...

Tjohei!!
Takk for masse fine komentarer!
Bursdagen ble bra ja, og oppskriften din funket supert altså! Veldig god!
Ble ikke stranda på oss igår da... Tok en utforskertur med bilen isteden! Litt gøy det sånn på et nytt sted! Fikk sett oss litt rundt og endte opp på tivoli, så da ble gutta fornøyde på en lørdag!
Uv-drakta du har kjøpt har jeg til han min her også! Var den jeg fant før vi dro hit! Blitt godt brukt allerede og funker bra så langt!
Får teste ut skype en av dagene da! Du er lagt til her nemlig! ;)

Anonym sa...

Så mye flott du har kjøpt :) Også ser det ut som dere kosa dere ute ;) Småtten er jo bare hel skjønn :)

Ha en flott kveld videre :)

June sa...

Heja!
Så mye fint du fikk handla deg! :) alltid gøy med shopping, så jeg skjønner at du tok på deg den "jobben", hehe! :)
Er det photoshop du bruker for å lage sånn collage?
Jeg har bare photoscape og klarer ikke å få sånn at bidene overlapper hverandre litt.... Irriterende!

Men, men.. Håper du har en fin kveld!
Klem