tirsdag 6. april 2010

Mammas pizzadeig

Igår lagde vi hjemmelaget pizza, og småtten hjalp mamma:-)
Jeg satt deigen på formiddagen sånn at den hevet i noen timer før jeg kjevlet den ut.
Jammen godt å få litt kjevle-hjelp;-)
Det var kjempemoro å kjevle ut deig sammen med mamma, men helst vil han gjøre alt alene.
"Jeg klarer selv"! Er vel en av de mest brukte setningene om dagen...
Denne gangen hadde vi ikke så mye mat i huset (etter påsken), så det ble barbecuesaus i bunnen (istedenfor tomatsaus. Vi har blitt mer og mer glade i å ha barbecuesaus i "bånn"!) og oppskjært skinke og middagspølser. Det ble skikkelig digg. Ellers pleier vi egentlig å ha på kylling, bacon, kjøttdeig og/eller Trønderfår (av alle ting, hehe... Men det er kjempegodt altså, bare prøv:-).
Ha en flott tirsdagskveld!

7 kommentarer:

FruLisa sa...

Åh - nå ble jeg ikke noe mindre sulten!! Hmm....må finne meg noe mat - men det er så tiltak å reise rompa ut av sofaen da jeg først har kommet meg hit:-)

Ha en fin kveld!

Klem klem

Anonym sa...

Vi hadde hjemmelaget pizza i dag, himmelsk deilig og for en forskjell fra frossenpizza ! :P

Klem til deg fra meg!
KAthleen

Myntebo sa...

Mmmm, DEN pizzaen så kjempe god ut!!!

Kjenner til "klare selv" stadiet, artig og frustrerende!!

Mona Christin sa...

Ååå... Jeg som elsker hjemmelaget pizza. Bare synd resten av familien ikke gjør det. Det hender jeg må skjære gjennom og si at vi SKAL ha hjemmelaget, der med basta. Hehe... Veldig sinna... Not.

Denne så iallefall skikkelig digg ut. Nye tips er gull, for det går som regel i gamle vaner (skinke, bacon og ananas, jeg liker ikke ananas på pizza).

Godt å komme hjem igjen? Skikkelig vår og greier. Noen sa i dag at det er meldt om knallvær til helga. Passer fint. Skal på Særpekamp.

Klem Mona C♥

marie sa...

Den pizzaen så herlig ut! Spesielt når jeg nå sitter her med havregrynsgrøt...:) Jeg kjenner veldig godt igjen "Jeg klarer selv..." og lignende utsagn! Min toåring bruker "MIN, NEI og IKKE" flittig nå for tiden. Litt småintenst med så sterke meninger, men sjarmerende når vi voksne ikke er altfor slitne!
Ha en fin uke:)

Stine sa...

mmmm... ja pizza skal jeg lage en av dagene nå! Fant nemlig ut hva gjær var her om dagen!! Hihi... er en labyrint i matbutikken når man ikke helt kan spansk! Ja, vi skravles på msn en av dagene vennen! Må jo høre hvordan det går med gutten deres vet du!! Ja, ble noen dager siden oppdatering nå... skulle egentlig skrive litt igår, men plutselig virket ikke nettet her... ble litt stressa da ja... hadde vvært en smule kjipt å være hjemme alene frem til mandag uten å kunne komunisere med noe via nettet!!! Virket heldigvis idag tidlig da!

ingrid sa...

suuuulten!!! Fikk sykt lyst på pizza...skalprøve med slik saus i bunn neste gang!! Takk for tipset!