lørdag 19. september 2009

Brannbiler, høner, sauer og får-i-kål!

Idag var det duket for åpen dag på brannstasjonen og jeg tok med meg småtten for å titte på de store brannbilene. Jeg hadde avtalt å møte ei venninne der, og vi stilte oss i kø med en gang vi kom. Køen var nemlig milelang for å kjøre en tur med brannbilen, så vi måtte bare smøre oss med tålmodighet. Det var utrolig mange mennesker der, og veldig mange kjentfolk. Kjempefin dag altså, jeg må nok tilbake dit neste år med småtten:-) Også ble han superfan av den nye capsen han fikk utdelt, den satt på helt til han skulle legge seg:-)
Endelig kommet oss fram, og vi fikk sitte helt foran:-) Småtten var helt målløs, og det er S K J E L D E N!!!

En oppslukt og dypt konsentrert liten tass. Brannmannen som kjørte bilen var veldig koselig:-) Jeg spurte ham om det var kjedelig å kjøre rundt og rundt kvartalet - men han syns det var helt greit.

I tillegg kjørte de bare en time hver, så han fikk slippe 10 minutter senere:-)

Sammen med venninna foran stigebilen!

Så kjørte vi en tur for å møte en annen venninne, og det var superkoselig! Vi ruslet tur på et av museene i by'n og besøkte dyra.
Venninna mi og snuppa, som står og ser inn på sauene og hønene:-)

"Erre' du glor på???"

"mamma, bææææææ" (det lå en feit sau og sløva der inne:)

"Ooooojjjjjj - bæææææ" (meget facinert av sauer:)

Småttingene fant en "halvkuledings" som de løp opp og ned av. De koste seg virkelig ute i sola!

Denne Gråtasstraktoren var meget populær hos den lille tassen. Hadde jeg ikke lokket med is, så hadde han vel sittet der ennå tenker jeg:-)

Og is ble det, inntatt i en park. Litt klin og litt høyere blodsukker gjorde dagen ennå bedre for tassen min:-)
Dagen ble avsluttet med et besøk hos morfar/pappa, som lagde får-i-kål til oss. Det smakte kjempegodt!!! Småtten spiste av hjertens lyst (bare ikke potetene da - de spytter han ut uansett i hvilken konsistens og form de kommer...)

Nå har småtten sovnet og koser seg med dyna, mens jeg må jobbe litt og ta en aldri så liten tur i blogglandia. Ha en toppers lørdagskveld:-)!

3 kommentarer:

Monja sa...

ååååå får i kål er deilig,ble sulten jeg nå,yammi:)bor dere i fred.stad området???;)synes brannstasjonen var så lik den i fred.stad...så ut som en nydelig dag:)klemmer

Linda S sa...

Så koselige bilder :) Har ein liten gutt her i huset også som er veldig glad i gråtasser!

Størstepia sa...

Monja: Ja, får-i-kålen var like god som jeg hadde håpet:-) Nam! Og ja, vi hadde en fantastisk flott dag!

Linda: Hehe, den traktoren er nok en hit hos de fleste små gutter:-)