mandag 8. februar 2010

BLÅMANDAG

Æsj, idag har det vært en ordentlig drittdag:-(
Først så våknet vi tidlig på morgenen idag av at småtten hostet og hostet og hostet. Da fant vi vel egentlig ut at han ikke skulle i barnehagen idag, men være hos farmor & farfar. Både jeg & mannen hadde mye å gjøre på jobb, så derfor var det det enkleste. Mannen ringte ned dit i halv 8 tiden, men gjett hvem som hadde blitt smittet med omgangssyken... Det var farfar. Så der kunne han jo ikke være. Da vi hadde stått opp så virket ikke småtten så ille lenger, han hostet mindre og hadde ikke feber. Derfor tok jeg sjansen på å levere ham i barnehagen. Hadde litt dårlig samvittighet, men ba de ringe meg så fort det var noe. Det gjorde de jo også. Det var bare de siste 2 timene som gikk fløyten da, men er allikevel kjedelig at han er syk:-(
Så nå sitter vi foran tv'n, og småtten koser seg med varm melk og ser på Monsterbedriften.

Itillegg er nok drømmehuset tapt:(
Vi la jo inn bud i november, men det ble avslått. Hadde ikke regnet med at det ble godtatt heller, for vi la inn ganske mye under takst. Vi var egentlig mest interessert i å se omd et var noen som ble med på budrunde, men det var ingen som la inn noen motbud. Det har stått siden oktober nå, og vi ventet jo bare på at de skulle sette ned prisen... Og siden ikke det var NOEN andre som kom med bud, så ventet vi bare, og vi hadde det heller ikke travelt, så derfor var det jo vi som vant på det. Nå i skutten av januar satt de ned prisen litt, men ikke nok til at vi kom med noe nytt bud. Vi hadde nemlig en MAXgrense av hva vi kunne betale, så vi ventet bare for å se om noen andre viste interesse.
Idag kom det melding fra megler om at noen hadde lagt inn bud på det som var vår maxgrense. ÆSJ!!! Og etter bare noen minutter høynet noen andre med 100.000, og da var vi definitivt ute av kampen:-(
Kjipern det, for vi har gått & sett på de husene lenge. De er bare så utrolig kule, skulle ønske jeg var millionær akkurat nå, for da kunne jeg jo kjøpt det...
Men, men. På den positive siden så vet vi at nabohuset også kommer for salg etterhvert. Så vi får bare sitte på gjerdet & vente og se om vi kanskje kan ha råd til det...
Den neste kjipe tingen idag er at yndlingspersonen til småtten i barnehagen har sin siste dag imorra:(
Småtten er virkelig glad i ham, så det blir nok et stort savn... Vi får håpe han blir like glad i ham som kommer inn ny på avdelinga...

EN positiv ting idag var at jeg fikk denne awarden av Elin idag!!!
Tusen hjertelig takk!
Det satt jeg stor pris på på en slik kjip mandag.
Det er så mange nydelige blogger der ute, og jeg koser meg her inne i bloggverdnen hver eneste dag! Det er ikke alltid jeg legger igjen beskjeder, men jeg titter innom de fleste på blogglista mi hver eneste dag:-)
Jeg vil gjerne gi den tilbake til Elin, også vil jeg videre gi den til
(Mange L'er her gitt:-)
Ha en fin kveld folkens - ett lyspunkt idag er iallefall Cougar Town ikveld!;-)

8 kommentarer:

Stine sa...

uff da, så kjedelig at småtten er syk igjen! Skikkelig kjipt med sånn hoste! Fikk akkurat melding fra bhg her også... at det nå går omgangsyken i bhg og at de ber alle om å huske 48 timers regelen... småtten min har bank i bordet ikke fått det enda, men sitter nesten å venter på at de skal ringe liksom! Trenger virkelig ikke omgangsyken i huset nå kun få dager fra termin liksom! men orker jo ikke akkurat ha han hjemme hele dagen nå heller... for å unngå liksom... så krysser bare fingrene!

Anonym sa...

Æsj ÆSj! Satse på en GullTirsdag!

Jippi, award til meg! :D Du er alletiders, jeg har absolutt ingen blåmandag i dag! (sånn for å gni det inn :S)

Klem til deg.
God bedring til Farfar og Småtten!

Kathleen

Camilla- casual living sa...

HUff, stakkars lillegutt:( ikke noe gøy å være syk.

og kjipt med huset- tro meg vi vet hvordan dere har det..holder på litt sånn om dagen vi også.

Og du tuuuuusen takk for awards igjen. Jeg har vært og er syk så det har vært lite pc tid på meg de siste dagene. hodepine og pc er ikke den beste kombinasjonen;) men tuuusen takk. skal se om jeg ikke klarer å taste sammen et innlegg i kveld jeg.


håper småtten blir fort frisk igjen.
klem

Trine Lise sa...

Isj, syke barn er ikke morro :( Håper han blir fort frisk igjen.

ELIN sa...

Blåmandager er ikke kult. Godt det snart er tirsdag, småtten og farfar forhåpentligvis er bedre, nye hus for salg og nye flotte ansatte i barnehagen får vi krysse fingrene for. Klemmer fra Elin

Fru Fly * Heidi sa...

Hei!
En nattlig surferunde bragte meg til deg:) Har ikke vært her før, men glad jeg fant deg, her var det koselig! Ser du har hatt en kjip dag i dag, håper at både sykdom og tanker om at drømmehuset som glapp er vekke i morgen:) Klem Heidi

June sa...

Heia!
Off så kjip dag!
Noen dager går liksom bare alt galt...
Min dag var ganske bra. Fikk nemlig pakke fra deg i posten!:)
Tuusen takk for kjempekoselig gave!!
Koser meg med teen i skrivende stund og gleder meg til å slappe av med de andre tingene. Passer jo kjempebra nå som jeg må sitte stille å amme mye! Perfect! :)
Så tusen takk!

Håper dagen idag blir bedre for din del!

Klem June

Linda S sa...

Får tru denne mandagen er bedre enn blåmandagen forrige veke.
Tusen takk for den fine awarden!! Det var ein koselig overraskelse :)