torsdag 16. juli 2009

Vind, sol, skypumper og tilhengere

Morgenen startet omtrent som igår - minsten våknet i 07.30 tiden. Nydelig:-) Han har våknet mellom halv 8 og 8 hver morgen i det siste, og da får vi slitne foreldre hvilt ordentlig ut! Merker jeg er mye mer medgjørlig og blid enn jeg pleier. Men det som er kjipt er at jeg har begynt å tenke på at det ikke er så lenge til jeg skal tilbake i jobb. Tiden framover kommer til å fly, for det skjer så mye... Og da er PLUTSELIG onsdag 12. august her. Meeeeen, nå skal jeg glemme det, og heller kose meg med ferie!!!


Da vi kom opp i stua i 08.30 tiden så vi plutselig denne skypumpa rett bortenfor oss... Noe dårlig vær i nærheten av hytta kan dere se, men merkelig nok holdt vi regnet unna.


Vi dro en tur opp til pappa/morfar (motte, som småtten kaller ham), for nå var det en stund siden småtten hadde sett ham. Her ser dere utsikten til pappa, fint, ikke sant??:-)


Småtten fant også tilhengeren til morfar, som han ville ake på. Han syns det var litt dårlig gli da...


Også SKAL han inn i bilen til morfar hele tiden. Han har vært med og rygget ut & inn av gården & garasjen, og nå er han helt oppsatt på å kjøre "bila motte" hele tiden (når pappa er på besøk hos oss/vi hos ham) Morfar klarte å overbevise småtten om at han hadde mistet bilnøkkelen, så de satt & hørte på musikk isteden:-)

Da vi var tilbake på hytta LØP nesten mannen ut i båten. Han er helt stressa de dagene vi ikke får vært i båten, for båten trenger nemlig å kjøre seg endel varm og bli brukt i sommer... Hehe... (Han nevner nemlig det HVER gang vi er ute med den, at den har SÅÅÅ godt av å bli brukt... Den HAR sikkert det assa, men det er nok like mye mannen som vil ut å være i båten:-)
Men været var fint, så vi tok med oss drikke, grifler og solkrem og ut i båten bar det. Det blåste LITT også skal jeg fortelle dere... Her ser dere en av mange som drev med kite'ing like ved oss.

Og her er fruen sjøl, som holdt på å blåse bort i vinden. For the record ble jeg også ganske bløt, ettersom bølgene slo endel og jeg satt som et skjold ved minsten, som prøvde å sove...




Nydelige hånda til godgutten min. Blir ikke lei av den, kan holde i den og kose med den i en evighet. (Til småtten blir litt sutrete på det og trekker den til seg...)

Siden det blåste så mye ute på havet, kapitulerte mannen (etter MYE masing fra meg) og vi dro bort til et vennepar som har hytte ved en liten strand i le. Det var en annen verden og småtten storkoste seg i sanda og vannet.

Det var også en stor VOVV der, men han var litt engstelig, for den var litt vel stor. Allikevel sto han der lenge:-) (pappa'n måtte være med sånn i alle tilfellers skyld)

Da vi kom tilbake på hytta, spilte småtten både golf og fotball med farfar.

Her har han tigget til seg litt mer penger han kan putte på den nye sparebøssa si. Farmor turte ikke annet enn å tømme lommeboka for småpenger hun:-)

Etter kveldsmaten var inntatt og pysjen var på, måtte han bare hjelpe farfar & vanne litt før han hoppet i loppekassa.

Nå har svigers gått opp til et vennepar, jeg skal tyle i meg cola og popcorn og vente spent på en ny episode av "Ghost Whisperer" på FEM kl. 22.30 :-)

Have a nice evening/night everyone:-)

Ingen kommentarer: