tirsdag 24. mai 2011

Pynting i dåpen

Her kommer et ordentlig pynteinnlegg
fra dåpen;-)
Først ut er bordkortene;
Søkte litt på nettet og fant så utrolig mange flotte bordkort,
men falt helt for noen med bilde av dåpsbarnet.
De hadde tatt forskjellige bilder til alle, så det var akkurat det jeg gjorde.
Jeg lagde de i Word og skrev de ut på tykt papir.
Bakpå bordkortet skrev jeg på forskjellige morsomme sitater
og litt fakta om navnet hennes.
Alle syns de var superkule og de fleste tok med seg sitt kort hjem:-)
Bordene ville jeg ha i rosa og hvite, og de ble helt perfekte (syns jeg da:-)!
De søte vasene fra IKEA (til 5,- pr stk) gjorde seg virkelig med lyserosa Germini.
(rett gjerne på meg om jeg har feil navn på dem, jeg har null peiling på blomster:-)

 




Det ble en smule varmt med alle disse lysene,
men jeg bare ELSKER lys, så det måtte vi bare overleve:-)


Løperen i midten kjøpte jeg som metervare på en utstyrsbutikk i nærheten,
og den passet fantastisk godt sammen med alt det andre!
Hadde egentlig tenkt å ha eføy nedover bordet,
men er veldig glad jeg gikk for dette isteden.


Vi var 26 voksne og 11 barn, så vi måtte fordele oss på 4 bord.
Dette er "fadderbordet" ;-)


Dette er ungdomsbordet;



På gavebordet hadde jeg malt rosa bokstaver
(som her er dekket av rosa:-)
og som jeg senere vil sette på rommet til snuppa.
En liten ekstra detalj.
Vi hadde også en digitalramme med bilder av snuppa vår,
som sto og rullet under hele dåpen.
(Dette er tatt dagen før, så vi har ikke med alle gavene.
Skriver om gaver og ønskeliste i et senere innlegg!)

Jeg var iallefall veldig fornøyd med pyntingen,
elsker de små detaljene og selvfølgelig at det var ROSA:-)
Håper dere fikk noe inspirasjon;-)

12 kommentarer:

Tindrande Auge sa...

åå så FINT ;) fikk masse inspirasjon ;)

else gunn sa...

Det var fint:)

Birthes Verden sa...

Så flott og gjennomført.
Alle de flotte rosa detaljene :)

Ønsker deg en strålende dag.

Klem Birthe

mona sa...

Det var kjempefint!! Takk for supre tips :)
Hadde du forresten servietter med navn også?

Lynetmor sa...

Hei, så flott du hadde pyntet til dåpen :-)

eventyrLise sa...

Jeg blir så misunnlig på de som kan pynte i rosa :p
I lillebror sin dåp hadde jeg også de billige vasene fra IKEA. Hadde blått vann i med hvite blomster. Var veldig kult :)

Mette sa...

Sa kos det ble og sa fine de bordkortene var. Kjempeide!

klem Mette

Eline sa...

Åå, så fint det ble! Bordkortene var helt nydelige.
Ha en flott kveld.
Stor klem

Annfrid sa...

Så fint du har pyntet.

Klem

Hege sa...

Så fint dere hadde gjort...kan tenke meg du har kosa deg mens du har holdt på med dette.
Var nok en flott og minnerik dag.

Klem Hege

kimberlee.blogg.no sa...

Det ble kjempefint pynta til dåpen:) Og korte ble også fine:)
Klem

Ena sa...

Fint og personlig du hadde pynta! I min konfirmasjon hadde vi også bilde på bordkortet, da med bilde av meg og gjesten. Gøy å imponere gjestene :)

Har prøvd muffinsene dine, og de var virkelig gode! Holdt seg saftige lenge, og har hjulpet oss i eksamensforberedelsene!

Fin dag videre til dere!
Klem fra Ena