onsdag 23. mai 2012

The Vow (Elsk meg igjen)

På flyet til USA for to uker siden så jeg
endelig en film!!:-)

Og ikke hvilken som helst film,
det var en fantastisk kjærlighetsfilm
med navnet
"The Vow".
(På norsk heter den "Elsk meg igjen")


Filmen er basert på en sann historie om en mann & kone
som havner i en bilulykke. Før ulykken er de veldig lykkelige
og prøver å få barn sammen.
Leo, som er mannen, kommer fra ulykken uten store skader,
mens Paige, konen, får en hodeskade og får hukommelsestap.
Hun husker mye av fortiden, men fra hun møtte Leo, husker
hun ingenting.


Filmen handler om hvordan Leo prøver å få Paige
til å huske ham, til å bevise for henne hvor sterk
deres kjærlighet er sammen.

Det er lenge siden jeg har grått SÅ mye av en film,
men dette var virkelig en følelsesladet historie.
I USA er det vanlig å skrive vows (løfter) til hverandre
når man gifter seg, og Leos løfte er noe av det som går
igjen i filmen, for det passer virkelig til den situasjonen
de har havnet i.

Leo og Paige's bryllupsløfter:



Jeg tok meg selv i å savne mannen mens jeg så denne,
for man burde virkelig se slike filmer innimellom, bare
for å minne en selv på hvor glade man er i hverandre.

En vakker film som jeg anbefaler på det varmeste!

Riktig god onsdagskveld til dere alle!



7 kommentarer:

Ingvild B sa...

Tusen takk for filmtips! =]

metanoia sa...

Åh denne så eg vinn dagen. Kjempefin film !

Hege sa...

Elsker sånne filmer...Så takk for tipset :o)

Håper dere koser dere masse i sommerværet om dagen.

Klem Hege-Mamma til 3

Elisabeth, innerst i veien sa...

Takk for filmtips. Får være parat med snufse-papir.

Mia sa...

Høres ut som en film for meg, til tross for at tårekanalene er litt overstimulert om dagen. Hilsen hormonella

Tone sa...

Fin fin film for meg skjønner jeg.
Takk for tips:))

Vibeke / Mammas Hus sa...

Gleder meg til den kommer på dvd her!

Channing Tatum er DIGG *sikle* Har du sett "Dear John"...? ;)