onsdag 30. mai 2012

New York DAY 3


Dag 3 startet med skikkelig amerikansk frokost
på hotellet, bagel med smøreost, tomater og bacon.
NAM:-)


Så var det klart for
s i g h t s e e i n g.
Jeg elsker sightseeing i New York.
Så mange farger, morsomme mennesker,
rare bygninger, høye bygninger
og fantastisk atmosfære.



Hop-on-hop-off sightseeingbussene er geniale.
Man ser masse og kan hoppe av og på som man ønsker.
4 av oss jentene kjøpte en dagsbillett
og gikk på sightseeingbussen rett ved hotellet.
Vi kjørte nedover hele Manhattan gikk av ved Battery Park.

Rare bussmannen. Han brukte egentlig mest tid på å disse Donald Trump
& Kim Kardashian, istedenfor å fortelle om historie og bygninger...


Herlige bygninger og masse shoppingmuligheter,...

Flott vær var jo genialt når vi hadde satt av
dagen til sightseeing !


Det nye tårnet som bygges ved Ground Zero.


Herlige jenter på sightseeingbussen!






Ved Battery park hoppet vi på Staten Island Ferry.


En fantastisk OG gratis båttur.
Herlig!


Stine mente hun hadde lest at vi det var viktig å stå på venstre siden av båten.
Eller var det høyre??
Vi gikk på venstre, og selvfølgelig var det høyre vi skulle stått på, hehe,
men vi presset oss fram og fikk da et par bilder av den grønne damen.


Godt man har zoom på kameraet!:-)


Fantastisk vakker utsikt mot Manhattan!



Vi var ferdige med en flott båttur, og litt sultne,
så da hoppet vi på bussen igjen og tok den mot
South Street Seaport.

Der har de en stor Food Court med allskens godsaker,
så lunsjen var reddet!:-)
 Ikke gæærnt å spise god mat mens man har utsikt mot Brooklyn Bridge!:-)

Elsker å gå på South Street Seaport,
masse fine butikker og herlig stemning.

Yndlingsbutikken ligger også der.
Abercrombie & Fitch.
Jeg storhandler alltid når jeg er der,
bruker klærne masse og det er fantastisk kvalitet på dem.
Denne gangen ble det hvit/mørkeblå joggedress,
3 t-skjorter & veske til meg + 2 t-skjorter til mannen.
Kostet meg ca 2300,- og vel verdt det:-)

Neste "etappe" på bussen var opp til Central Park.
På veien tittet vi ned på Magnolia Bakery, Radio City Music Hall,
Waldorff Astoria og en haug med herlige amerikanske biler.
Som hoppet. Akkurat som du ser på film;-)






I Central Park var det helt NYDELIG!!
Dessverre var det såpass sent på dagen at vi ikke
rakk å gå så lenge der. Tror jeg må prioritere mer
tid der neste gang jeg besøker NYC.
 



Rett ved Central Park lå den store Applebutikken.
Dit måtte vi jo selvsagt.
5 av 6 jenter på turen har IPhone, så det var liksom et must.
Men FOR et crowded sted.
Lenge siden jeg har sett SÅ mange mennesker på
et så lite sted. Ikke at butikken var så liten, men
det var utrolig mange mennesker presset inn der:-)
Jeg kjøpte meg bare et deksel og noen
beskyttelsesfilmer til IPhonen min.

Når man har barn så var en tur innom lekebutikken
FAO Schwarz et must. Tenk så gøy å hatt med storebror
hit, han kunne nok vært her i flere timer!!:-)

(Jeg for min del skulle gjerne hatt med et av de herlige
dokkehusene hjem til lillesøster, men det ble litt vel mye vekt på flyet:-/)


Bloomingdales.
Måtte det og:-)


 På Bloomingdales har de en liten filial av Magnolia Bakery,
og en egen Bloomingdales cupcake.
NAM.
Både jeg & Stine kjøpte Red Velvet også.
Fantastisk gode:-)


På kvelden var det duket for fancy middag i Meatpacking District.
Bord var booket på forhånd gjennom Open Table
og pyntede med høye hæler tok vi 2 gule taxier til restauranten.

Jeg er litt kresen av meg (kremt:-), så det er vel å banne i
kirka at jeg sier at dette ikke helt var stedet for meg.
Det begynte litt dårlig med at det var veldig kaldt der, og jeg fikk
noe til forrett som jeg ikke helt klarte å like. Det forbedret seg utover
kvelden og med forskjellig vin til hver rett så ble det riktig så koselig
etterhvert. Doene var også noe for seg selv, med herlige knalle farger og sofa:-)!


Dette var altså oppsummering fra dag 3 i New York.
Jeg har vannvittig med bilder fra turen, derfor
tar det litt tid å lage hvert innlegg.

Jeg storkoser meg og opplever liksom turen på nytt når
jeg skriver om den her og leker meg med bildene.

Om noen dager kommer dag 4:-)

Riktig god onsdagskveld!

7 kommentarer:

Vimså sa...

Reisebrevet ditt gjør at man får veldig lyst til å ta turen til New York selv.. Flotte bilder..:-)
Nå skal jeg ikke være så veldig påståelig- æ kain jo ta feil - men det ser jo ut som en av dine turvenninner er min arbeidskollega.. Verden er jo så stor:-)
Skal te Fredrikstad på møte i morra - håpe itj det byr seg på noe problem å finn en parkeringsplass:-)
Mari Johanne

hviit sa...

WOW.. jeg har vært i Stavanger i dag og følte meg bereist, hi hi hi. Ser ut som dere koser dere, og dette er jo en perfekt guide for meg... hvis/når jeg kommer meg til N.Y.
Klem Linda

ELIN sa...

Å, det ser så gøy ut. Kjenner meg godt igjen selvom mye er nytt også :) Ser veldig frem imot jenteturen vår (selvom det ikke er før høsten 2013 he he). Er veldig glad i de myke, deilige klærne fra Abercrombie & Fitch jeg :) og er skjønner deg godt i forhold til å være kresen på maten hihi. Det kan dog være litt pinlig til tider, men det skal sies at jeg blir flinkere og flinkere. Gleder meg til neste reisebrev! Ha en fin dag. Klemmer fra Elin

Line sa...

Kjempefine bilder! Har også vært på Spice market, og makan til oppskrytt sted skal man lete lenge etter. Spiste 6-7 forskjellige retter som vi delte og maten var både lunken og uten smak. Noe var stekt i hjel også. Nei, det var skuffende, får bedre mat på Dinner i Oslo:)

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Ser ut som du har hatt en fantastisk tur... Lysten til å reise bortover blir ikke akkurat mindre... Siden mannen ikke vil får jeg reise uten ;o)

Ha en knall fin torsdag
klem

Ingvild B sa...

Elsker disse NY innleggene dine,
og gleder meg masse til dag 4!

God helg! =]

Karianne Vikse sa...

Åååå så gøy du har det da.
NY er konge by.
Lite tips -sjekk vinneren på min giveaway.

Kos deg videre Pia med det fine smilet.

Klem fra Karianne