torsdag 1. desember 2011

Syndefullt gode kjeks


For noen uker siden kjøpte jeg dette skiltet på Kremmerhuset,
men jeg har ikke fått rotet meg til å prøve å lage de.
Sist helg fant jeg og småtten ut at vi ville bake noe
og oppskriften hang jo klar på kjøkkenet.


Småtten syns det er veldig stas å hjelpe til,
og baking er han særlig glad i.

KAN man få nok sjokolade??:-) 

Deigen ble kjempegod,
og småtten er en kløpper til å slikke bollen!
(Og helst smake litt underveis:-)


Mmmmmm.....
(Kanskje ikke noe lavkarbo dette:-)



Kjeksene ble vannvittig gode,
ja, rett og slett syndefullt gode!


Og oppskriften,
den kommer her:

Bak i vei og kos dere,
både gøy og godt!
Da var de første "julekakene" i boks - bokstavelig talt :-)
God første desember til dere alle,
imorgen skal jeg vise fram julekalenderene våre!

11 kommentarer:

Elin sa...

Å de der så veldig gode ut:)...Så faktisk på dette skiltet da jeg var på kremmerhuset her om dagen, men kjøpte jeg det? Neida:(...Men det kommer vel flere anledninger:)

Fin kveld til deg ;)

Klemmer Ea

No.15 sa...

Hehe, ikke akkurat lavkarbo nei. Og sikkert nydelig gode :)
Koselig med bakehjelper.

BergenButler.no sa...

Nam, nam - denne oppskriften skal vi prøve!

Kjersti:)

Inger-Lise sa...

Å nam det så veeeeldig godt ut. Håper jeg får tid til å prøve de en dag før jul. :)
Nå har den store nedtellingen startet. Håper du er i rute med alt du skal ha gjort før den store dagen.
KLEM

Gøril sa...

Det så utrolig fristende ut.
Har så innmari søtsug i kveld, hjalp ikke akkurat dette innlegget gitt.
Nå må jeg på kjøkkenet å se hva som skjuler seg i skuffene :)

Pia sa...

Mmmm, de der så gode ut!

aasensmilefjes sa...

Hmm de så virkelig gode ut, spørs om vi må bake litt mer før jul her i huset også. Det er alltid så koselig når barna kan være med :)

Unknown sa...

Mmm, disse skal jeg prøve gitt;)
Koselige disse skiltene ♥

Klem Line

eventyrLise sa...

Disse må jeg prøve :) De så så gode ut ;) Nå er det så lange siden jeg har bakt noe, så det er på høy tid :D

mona sa...

Mmmm... Vi prøvde oss like godt på disse i dag vi, siden vi ventet besøk og jeg tittet innom her. Nydelige var de! Takk for tips :)

eventyrLise sa...

Sitter og vurderer å lage disse kakene, men så kommer det opp så mange spørsmål til oppskriften. Hva er ekte vaniljeessens? Er det disse små flaskene med flytende greier man får kjøpt på matbutikken? Er bare det jeg har...

Og kan man bruke vanlig melkesjokolade, eller må man ha kokesjokolade?

Har lyst på noe godt, men kanskje litt dumt på en vanlig tirsdag :p