fredag 2. desember 2011

Endelig desember

Da var plutselig desember her, og uansett hvor mye jeg har
forberedt meg, så kommer julemåneden plutselig. Hvert år:-)!!

Heldigvis hadde jeg laget klart kalenderen til småtten for en stund siden,
så da var det bare å henge på pakkene. Jeg kjøpte denne nissekalenderen
for noen år siden på KID, og i fjor kjøpte jeg også en til lille snuppa.

Gavene har jeg kjøpt litt her og der, gjennom hele året.
Veldig greit det, for da slipper alt å komme på en gang.
Jeg er også litt "fornuftig" i kalenderen , han får bl.a. en pysj
(som hanVIRKELIG trenger:-), tannbørste og noen faktabøker.
(Som jeg har funnet på salg til 20,-)


Tallene kjøpte jeg på Panduro i fjor, og gaveposene er fra IKEA.
Jeg hadde tenkt å pakke inn alt i gråpapir,
men det tok så himla lang tid at jeg tok ca halvparten i poser:-)!


Lille snuppa får ikke kalender i år, det orket jeg ikke styre med.
Det kunne evt vært noen smokker eller flasker eller andre ting hun "trenger",
men jeg tenkte å vente iallefall til neste år.
Kalenderen hennes henger uansett til pynt rett ved storebror sin ;-)!


Småtten har også en sjokoladekalender, og den måtte selvsagt
være med Lynet på. Avtalen vår er at han åpner denne
hver morgen og pakkekalenderen på ettermiddagen når han kommer
hjem fra barnehagen. Grunnen til det er at hvis han får en leke i
pakkekalenderen sin, så er det stor sjans for at han vil ha med den i
barnehagen for å leke med den og vise den fram. Det vet jeg at ikke
er så veldig popuært (og det skjønner jeg!!), så da slipper vi de
diskusjonene. Han pakker opp og leker med det hele ettermiddagen isteden!

1. desember fikk han flere skinner til togbanen sin, og det var kjempestas!:-)


Mannen og jeg satser på store pengepremier,
så det ble Flaxkalender på oss i år igjen :-)


I tillegg MÅ jeg ha appelsin med nellikspiker i.
Det blir liksom ikke jul uten.
Nå lukter det iallefall jul på kjøkkenet,
selvom det ikke føles sånn når jeg ser ut av vinduet :-/



Håper dere har hatt en flott start på desember!
Jeg er på julebord i kveld og skravler og oppdaterer
meg på hva som har skjedd på jobben mens jeg har vært borte!

God fredagskveld!

10 kommentarer:

Unknown sa...

Så søte kalendere!! Ja de posene er jammen kjekke. Brukte de i fjor, men i år fant jeg ikke de noe sted. Tar jo så lang tid å pakke inn :p
Tenkte jeg skulle vente til neste år med kalender til lillegutt. Han skjønner jo ikke noe av det enda allikevel ;-)
Ha en FIN kveld på julebord ;-)

Klem!

No.15 sa...

Greit med fornuftige ting i kalenderen, det får lillemor. I dag fikk hun en Hello Kitty-truse og var storfornøyd. Det blir også hansker, kluter og strømpebukser, sånne ting som hun allikevel trenger. Og bittelitt godis.
Kos deg på julebord!

Unknown sa...

Kjempekoselige kalendere ♥
De var så søte;)
Flax-kalender ja, det har jeg glemt, vi pleier jo og ha det... MÅ kjøpe;)

Ha en fin fredag!

Klem Line

Rosehagen sa...

koselig med kalendere til ungan;)
Mine er store, men setter stor pris på kalenderen.Har sendt kalendere både til Tromsø og Oklahoma hvor guttene har vært studenterde. Nå er de bare en mil hjemmenfra;)

Flotte kalendere du har til ungene;)
Håper julestemningen kommer!!


Klem fra Ann-M.

ingrid sa...

Sååå koselige kalendere! Sjokoladekalenderen har aslak også...såå stas, men skjønner ikke helt det der med en til dagen :-)

♥ Netta ♥ sa...

Så fine disse kalenderne var, kjempekoselige og sikkert MYE billigere en Maileg sine. Her ble det en enkel løsning på kalenderutfordringen i år også, nemlig Legokalender til begge guttene. Men, de er veldig fornøyde :-)

Klem
Netta

Kristin sa...

Så kjekt å se kalendere! Ikke dumt å åpne pakkene på ettermiddagen :) Lillefot har også pakke-kalender, han har fått pakker fra tante/onkel, besteforeldre, storesøster (22) og oss... så det ble litt i overkant fine pakker...
Så kos med nellik-appelsin... assosiasjoner til jul i skomakergata...
Klem, Kristin

Vibeke / Mammas Hus sa...

Koselige kalendere ♥

Vi har Playmobil-kalendere til jentene, og siden svigermor har brodert kalender til Hedda åpnet jeg hennes og pakket om. :))

Ha en flott helg!!

PS: Tusen takk for kommentarer hos meg!! ♥

Mona Christin sa...

Hei.

Der minnet du meg på disse flaxlodda. Hadde helt glemt det.

Håper du hadde et fint julebord. Greit å bli oppdatert.

Vi sees til uka.

Klem Mona C

Hege A "The not so perfect mum-blogg" sa...

Søte kalendernisser!! Satser på storgevinst her i heimen også, oddsen bør jo øke når den liksom ikke helt har innfridd på årevis!! Altså, egentlig aldri, men vi har jo hatt Flaxkalender i årevis...

Fin lørdag til deg!