fredag 29. juli 2011

Vaskerom del 1

Det tar tid å pusse opp...

Jeg visste jo det da de satt i gang,
men det har tatt mye lengre tid enn jeg trodde.

Håndtverkerne har ferie og vi har
malt alt selv.

Men her er nå iallefall ståa
på mitt snart fantastiske vaskerom!

(her hadde vi også lånt en ekstra vaskemaskin
siden vår var ødelagt og det tok VINTER & VÅR
før de kom og reparerte den... )

Det var fysisk ikke mulig å åpne døra helt,
og man snublet som regel i noe skittentøy,
tomflasker eller vaskemidler...

Her ser dere hvor mye større vaskerommet ble
da de forlenget veggene !!


Fliser fikk vi noen til å legge for oss,
men malejobben har vi tatt selv.
Det meste gikk fort, men noen
steder var det virkelig et
pirkearbeid...

Ny og større varmtvannsbereder er på plass,
ny utslagsvask (den forrige var FULL av maling,
så jeg forlanget å få en ny ;-)
og det er nye fliser og ny farge på veggen.

Jeg hadde lyst på en turkis/lys blå farge eller
en grønnfarge på veggen.
Siden jeg ikke har mest greie på hva som
passer sammen av fliser og maling, så
tok jeg med en av flisene ned til
FARGERIKE og damen i
butikken mente at denne
fargen og disse flisene
ville bli
"frekke" sammen;-)

Da måtte jeg nesten gi det en sjans,
så nå har jeg rett og slett et
"frekt" vaskerom ;-)


Veldig fornøyd, fargen ble kjempefin!

Det kjedeligste hittil har vært å male bak
DISSE rørene...
Jeg gikk fatt på oppgaven med godt mot,
men ble litt usikker på om jeg noen gang
kom til å bli ferdig underveis.
Det ble jeg heldigvis, og nå gleder jeg
meg bare til å få opp benkeplater, tørkesystemer
og nye skittentøyskurver.


Nå ser det jo faktisk ut som vi kommer til å
flytte hjem før oktober
(som jeg har trodd hele tiden,
siden jeg følte at vi aldri ble ferdige...),
og det skal bli så godt å komme hjem
til huset, senga mi, pc'n min og
det vanlige livet mitt...

8 kommentarer:

Cecilie's hverdagslykke sa...

Så deilig med nytt og større vasnerom!! Kjempefint, og flisene passet jo kjempegodt med den nydelige grønnfargen. Kan tenke meg det var langdrøyt arbeid å male bak de rørene ja...! Ha en fin dag og kos deg med det nye vaskerommet ditt ;) Klemmer fra Cecilie

Hildes Scrappeunivers sa...

Å så flott med nytt vaskerom. Det skal jeg også få etterhvert, men først er det 4 andre rom som må tas.

Rommet ser ut til å bli kjemeflott med flotte farger.

Ønsker deg og dine ei god helg!

Klem

tonje boganes sa...

Flott nytt vaskerom. Deilig med litt tomleplass der slik at det blir lettere å holde orden. På vårt vaskerom er det stadig noe som flyter :)

Ønsker deg ei god helg
Klem Tonje

Annfrid sa...

Det ser ut til å bli et supert vaskerom. Det er fantastisk å ha et godt vaskerom. Våres er i stadig utvikling på vei mot veldig bra:-)Men uansett klarer jeg aldri å få helt orden der inne, det er alltid noe som blir liggende på benken, men men det er vel det rommet er til. En plass må vi jo har rot.(Selv om vi har rot andre steder også.)

Ønsker deg en fin dag, her skinner sola for først morgen på lenge så nå satser vi på en badetur.

Klem fra Annfrid

Anette sa...

Å, så fint det ble! Enhver husmor fortjener et bra vaskerom, her i gården har jeg ihvertfall oppdaget gleden over et vaskerom etter at vi flyttet inn i huset. Mors lille hobbyrom... :p

Tindrande Auge sa...

kjempefint ble det ;) Gratulerer så masse med et nytt "frekkt" vaskerom hihi :) Klemmer fra Nina

Frk.Virrum sa...

Det ble skikkelig fint og frekt! hehe.. Vaskerom er et må-ha rom, og det bør helst fungere veldig godt! Grattis! God helg! klem!

Eline sa...

Åå, dette blir jo kjempebra! Så utrolig deilig å få et så fint vaskerom. *missunelig*
Ha en flott dag.
Stor klem