fredag 15. juli 2011

Sommerminner

Sommeren er kanskje den beste tiden på året,
og hvem liker vel ikke å mimre litt & se tilbake på
somrene vi hadde da vi var små?

Mine fineste sommerminner er fra hytta i Langesund.
Selvom jeg har masse andre flotte sommerminner,
så er det noe spesielt med dette vakre stedet
hvor jeg tilbrakte mye tid hver sommer.

*størstepia 4 år*

hvvor man skal fortelle om sommerminner
og kan vinne flotte legopremier.
HERLIG:-)


*størstepia med sin første fiskestang*

Det beste med somrene i Langesund var å våkne av måkeskrik
og båtdur. Jeg kan fremdeles huske lukten av sjø og nystekte
fiskekaker (det lå en fiskefabrikk ved siden av hytta).
Vi koste oss masse ute i båt, fisket krabber,
lekte boksen går og spiste is. Båtturer
til 'øde' holmer med nistemat
var ekstra stas.

*en stolt størstepia ved roret*

Vi var ofte på tur på Langøya, til fyret
og for å se på rådyrene. Den sommeren jeg var 10 fikk
jeg og "søskenbarna" mine en gul Pioner 10, med påhengsmotor.
Den fikk såklart navnet GULARS, og dere kan tro vi var stolte da vi var
ute & kjørte. (Her er pappa med for anledningen)

Det er fantastisk å mimre litt, se tilbake og huske den herlige
sommerferiefølelsen man hadde da man var liten!;-)

Allikevel så ser jeg oftere framover og nå når jeg har startet
min egen lille familie, så gleder jeg meg masse til å lage nye
sommerminner med dem. Vi har hatt 3 somre sammen som
en familie på 3, og denne sommeren er den første som en
komplett familie, med meg, mannen, småtten og lille snuppa.
TENK så mye moro vi skal få det somrene som kommer!!!

Ha en herlig fredagskveld!

2 kommentarer:

Mona Christin sa...

Hei.

Barndomsminner er herlig. Har mange selv. Men nå ser jeg at jeg må låne noen bilder av meg selv så jeg får scannet de. Har ingen her hjemme.

Kos dere med å skape sommerminner.

Klem Mona C

Vingesus og Julebrus sa...

Herlige minner fra barndommens somre. De står også for meg som noesom er nesten hellig. Somrene i Danmark eller hjemme med "ferievenner på hyttebesøk".

Digger Harry Potter forresten og har lest den siste boka to ganger. Den siste filmen skal jeg se i London om halvannen uke.

Ha en fortsatt fin sommer. KLEM!