fredag 17. desember 2010

Den glemte hagen

Kate Mortons "Den glemte hagen" må være en av de bedre bøkene jeg har lest.
Den var både trist og fin på en gang, og den var usedvanlig velskrevet!
Den handler om ei fire år gammel jente som blir satt på en båt fra England til Australia alene,
og når hun kommer fram er det ingen som møter henne. Hvem er denne jenta?
Hun husker ikke hva hun heter eller hvor hun kommer fra, og blir tatt til seg av
en av havnearbeiderene der. Hun vokser opp i den tro at hun er deres, og på hennes
18 årsdag får hun endelig vite at hun ble funnet alene på kaia som 4 åring.
Hun og senere hennes barnebarn leter seg gjennom historien, og helt til
slutt får vi vite hva som egentlig har hendt.
Kate Morton hopper fram og tilbake i historien og gjør det veldig bra.
Det er en spenning gjennom hele boka og jeg klarte ikke å legge den fra meg!

Jeg anbefaler denne boka på det varmeste!


ps: Tusen takk for alle fine og støttende kommentarer på det
forrige innlegget mitt, det varmer!!

6 kommentarer:

Renate sa...

Hei Størstepia!

Jeg har lest boken " Den glemte hagen" og syntes som deg - en usedvanlig velskrevet roman!!
Elsker å koble av i godstolen med en god bok, og Kate Morton skuffet ikke....
Hilsen Renate:)

Renate sa...

Anbefalingen er tatt, og boka skrives opp på lista over bøker som bør leses :)
Elsker gode bøker!

Kose- grisene ♥ sa...

Jeg stemmer for at i neste innlegg så fortelle du hvordan resten av historien gikk, for Gud så spennende!! Æsj altså, hvis jeg fortsetter å lese bloggen din så må jeg nesten begynne å lese bøker også..
Og takk for at du viste oss noen nyyydelige magebilder!! Så vakker magen er ♥
Heldiggrisen!
Håper du får en flott helg med dine kjære, nå er det ikke lenge til lillemor er der sammen med dere ♥
Stor klem :-)

Guttemamma sa...

Den er fin,leste den i sommer!! Har du lest den andre av samme forfatter??
klem♥

tonje boganes sa...

Denne ligger på nattbordet mitt. Gleder meg til å lese den ferdig i romjulen (dagen før jul er altfor hektiske til lesing)
Ha ei flott helg
Klem Tonje

Carina Dale sa...

Tusen takk for tips! Trenger noe lesestoff til juledagene og denne boken skal sjekkes opp.

Ønsker deg en super førjulskveld!

Klem fra Carina