onsdag 1. mai 2013

The High Line

 
 Da jeg var på jentetur i New York
for ett år siden ruslet jeg og ei av de andre
jentene på The High Line. 
 
 *oppgangen til The High Line*
 
Jeg hadde lest mye om The High Line før vi dro
og jeg gledet meg veldig til å rusle gjennom parken!
 
 
Heldigvis ble jeg ikke skuffet!
Det var fantastisk å gå der,
og jeg og venninna mi ruslet
sakte, men sikkert oppover
mens vi tok bilder og stoppet opp
der det måtte passe.
Fantasisk!
 
 
 
The High Line er egentlig et jernbanespor
bygget på søyler over byen,
for å sende tog med farlig avfall
slik at det ikke skulle blande seg med vanlig
trafikk i sin tid.
Sporet ble nedlagt, naturen tok over,
og hele greia grodde igjen.
Etter mange år med restaurering ble den første delen av
"linja" åpnet for besøkende (på den fantastiske
datoen:) 9. juni 2009.
 
HER
kan dere lese den detaljerte og facinerende historien:)!
 
 
Jeg virkelig storkoste meg mens jeg
spaserte i sakte tempo oppover, mens
jeg tok bilder av det meste.
Herlig!
En deilig avslutning på ferien, som ellers
hadde vært litt hektisk og "jagete";-)!
 
 
 Denne var jo bare herlig :-)!!
 
 
 
 
 
Her ser dere litt av jernbanesporet.
 
 
 
 
 
Tro det eller ei,
men dette er faktisk EN bygning.
Ble så facinert av den at jeg sto og tittet på den lenge:-)
 
 
 
 
 
 
Artige detaljer og morsomme påfunn
langs The High Line :-).
 
 
 
 Flott arkitektur, nydelig atmosfære og
herlig grønt.
 
 
 
Nå er det "bare" 184 dager til vi setter kursen mot
"The Big Apple" igjen, og selvom det er ganske så lenge til,
så kjenner jeg noen sommerfugler i magen når jeg ser gjennom disse bildene!!
 
Håper alle har en strålende fridag:-)!
 
 

1 kommentar:

Inger-Lise sa...

For et bra New York tips. Fine bilder, fikk skikkelig lyst til å dra dit å se "parken" (eller hva man skal kalle det) selv. :) Vi planlegger en utsatt New York-tur for tiden. Skulle egentlig vært der i fjor men det måtte utsettes fordi mamman min var så syk.. Nå krysser vi fingrene for at det kanskje blir tur til høsten. :)
Håper du har det godt selvom det er stillere enn vanlig på bloggen din. Koselig med noen livstegn her innimellom.
Klemmer fra Inger-Lise