torsdag 14. oktober 2010

Nå prøver jeg alt...

Ikke misforstå altså, hehe, jeg tenkte ikke på sterkere narkotiske stoffer!:-)
Jeg tenkte mer på alt som er mulig å gjøre for bekkenproblemer.

Dette blir et lite syteinnlegg, for å ha vondt i ryggen gjør at man ikke
klarer å tenke på mye annet...
De siste dagene har nemlig bekkenløsningen / låsningen min blitt værre :-(
Jeg har verdens herligste jordmor, som setter både akkupunktur og kopper
og der har jeg vært 1 - 2 ganger i uka siden uke 14.
Jeg går jevnlig til kiropraktor (som jeg har brukt av og på siden forrige fødsel),
dit går jeg når det låser seg helt.
Jeg går også til fysioterapi en gang i uka, og fysioterapeut-damen
som hjelper meg er kjempeherlig!
Det nest siste jeg skal prøve nå er svømming i varmtvannsbasseng. Det er på samme
sted som babysvømmingen er, så der kjenner jeg meg godt igjen:-)
Imorgen er det første gang jeg skal dit, og jeg gru/gleder meg merker jeg.
Vet jo ikke om det gjør vondt, men håper det vil hjelpe.
Om 2 uker skal jeg og lillesøs også starte på yoga - så nå er det snart ikke
en sten jeg ikke har snudd.
Noen andre som har / har hatt bekkenproblemer og har oppskriften på
hvordan man blir bedre??

GOd torsdag til dere alle sammen!!

11 kommentarer:

Gammel stil sa...

Huff da, håper du finner noe:) Vi har også hatt fiskeboller i dag forresten;)

Klem:)

Guttemamma sa...

KJedelig:-( Var veldig plaget med nr. 2...og kombinasjon hvile,(ble delvis sykemeldt), fysioterapi og faktisk litt sånn trening i varmt vann gjorde at jeg overlevde. Også synesjeg det var godt å "tape opp ryggen",fysioterapeuten gjorde det.
Lykke til!!
klem♥

mona sa...

Jeg har et par venninner som gikk på bassengtrening. De syntes ihvertfall at de hadde veldig godt utbytte av det, og at det var deilig. Håper det samme gjelder for deg! Ikke noe gøy når bekkenet skranter :(
Og yoga er jo alltid deilig! Instruktøren har sikkert erfaring med de som sliter med bekkenløsning.
God bedring til deg, og lykke til!

Mona Christin sa...

Huff da. Bekkenplager vet jeg fint lite om, men hørte at svømming/bading kunne være lindrende.

Lykke til.

Klem Mona C

Tina sa...

Uff, stakkars deg, håper virkelig du finner vidunder kuren og forteller den videre!
Jeg skal også på bassengtrening med fysioterapeut i morgen, sliter med bekkenet enda, snart to år etter fødsel, men jeg fungerer sånn nogen lunde hvertfall.
Syns det er utrolig deilig!

Veit ei venninne av meg anbefaler manuellterapeut, og at det i noen tilfeller kan hjelpe med en sånn slags ryggstøtte, sånn som festes med borrelås, rundt nedre del av magen (hm, kanskje det ikke går når man er gravid?)

Du får sikkert masse tips og råd om hvordan du skal bevege deg og løfte osv hos fysio?
Noe jeg syns er utrolig avslappende og føler virkelig at rygg og bekken hviler er når jeg sitter motsatt vei på en stol, altså overskrevs og hviler kroppsvekt og henger litt med ryggen over stolryggen med beina godt planta på jorda (og det tror jeg jo du har fra før :) )

God god bedring og hold ut.

Bloggklemmer fra Tina.

Barbros lille verden sa...

Huffameg, så trasig at du plages så fælt!
Jeg hadde aldri store problemer med bekkenløsning med nr 1, men jeg hadde begynnende plager sånn litt over halvveis. Jeg begynte da å trene vanngym tre ganger i uka, og med det holdt jeg det faktisk i sjakk!! Så det kan jeg på det varmeste anbefale :)
Masse god bedring til deg og bekkenet!
Klem fra Barbro

Stine sa...

Hei!
Så kjedelig at bekkenet krangler så veldig med deg da! Ikke noe moro med sånne plager... blir så sliten liksom! Får håpe noe hjelper sånn etterhvert da! Jeg prøvde meg jo på yoga... kanksje ikke sånn vips blir du bra ting, men der lærer du sikkert noen øvelser som kan styrke bekkenet om ikke annet! Nydelig avspenning var det ihvertfall for meg!
Ha en fin helg da vennen, så ses vi om ikke alt alt for lenge! :)

Hildes Scrappeunivers sa...

Huff det er ikke bra. Trener hver dag hos fysioterapeut selv etter fødselen enda, og er langtfra bra.... Grusomt vondt til tider, men håper at det bedrer seg snart.

God bedring!

Varm klem

Carina Dale sa...

Tusen takk for super hyggelig kommentar hos meg ;-)

Jeg har dessverre ikke så mye å komme med, når det gjelder bekkenløsning. Jeg brukte et støttebelte ved andre svangerskap og følte at det hjalp, men frøkna ble hentet ut 2 mnd før tiden, så jeg vet liksom ikke helt om det hjelper i lengden.

Ved mitt første svangerskap måtte jeg gå med krykker 24/7, da beina ikke tok i mot. Krykkene reddet meg og jeg angrer på at jeg ikke begynte med det før.

Håper uansett at svømming kan være en fin ting for deg! ... jeg prøvde å svømme i vanlig temperert vann og da låste det seg helt, men hører at mange har positiv erfaring med varmtbadbasseng.

www.elineogbaby.blogg.no sa...

Har det for fullt her og og det er et helvete! Tror ingenting hjelper. For meg blir det verre av å sitte, så prøver å gå en del, men det gjør jo også vondt. Min kiropraktor har også lært meg at man skal reise seg opp ved å legge seg på siden, støtte opp med armen og skyve seg opp. Da belaster man ikke bekkenet eller ryggen. Du merker litt forskjell ved å gjøre det :) God bedring!

Anette sa...

Hei!
Dumpet innom bloggen din jeg. :)
Jeg var selv sterkt plaget av bekkenløsning med gangvansker, og har ellers også bekkenlåsning som jeg har hatt i over 10 år. For meg hjalp det veldig med fysio i gruppe og vanngym gjennom Gruppefysio på Lørenskog. Er egentlig allergisk mot klor, men synes effekten av vanngymmen var så bra at det oversteg plagene med kloret i etterkant... :P
Ellers kjøpte jeg meg en fitnessball som jeg "bodde" på gjennom svangerskapet og i etterkant, som gjorde at kjernemuskulaturen min taklet dette bedre. Ballen stod alltid ved pcen, og jeg brukte å sitte på den når jeg så på tv og sånt.

Lykke til, og god bedring! :D