lørdag 25. september 2010

Reisedagbok for barna

Temaet denne måneden hos Foreldremanualen er som jeg har skrevet tidligere;
Reise med barn. Les HER.
Jeg har sikkert 1000 ting jeg kunne skrevet om
og turer jeg kunne lagt ut om i det vide og det brede,
men jeg har allerede hatt 2 "heavy'e" innlegg om tur i Florida og Karibien,
så denne gangen nøyer jeg meg med et lite tips.

Da småtten ble født fant mannen ut at han skulle lage en reisedagbok
til sønnen vår. Det var greit å kunne sjekke
hvor mye vi hadde reist med ham og når vi hadde vært hvor.
(man går jo litt i surr etter man blir foreldre - det er NOK annet å huske på liksom:-)
Derfor gikk han til innkjøp av en slik over her, og han er kjempeflink til å
skrive i den hver gang vi har vært på tur.
Han skriver konsekvent bare en side pr. land / tur og datoene for disse.
Den kostet bare £6.99 på amazon.co.uk, og de er raske ved levering.
(Vi bruker de masse ved kjøp av f.eks Lonely Planet bøker
- vi sparer  mellom 50 og 70% i forhold til norske bokhandlere!)

Det finnes masse andre morsomme og fine reisedagbøker til barn,
så her er det bare å lete og kose seg.

Vi vet at dette blir et supert minne for småtten å få når han blir større!
Kanskje han får den til 18 års dagen sin??

Håper flere ble inspirert til å gjøre det samme!

3 kommentarer:

Ella sa...

Super ide!! Så flink mann du har :)
Har en mann som bestiller mye fra amazone, så nå tror jeg at jeg skal legge inn et ønske derfra :)
Takk for tipset!
Klem klem

★ Heidi ★ sa...

Heisann!
Saa bra tips og du; grattis til lille tullen i magen:) Saa moro med en av hver!!
Ha en super helg uten mannen.
Vi koser oss alltid litt ekstra her hjemme naar Salva er borte.
Gjör alt jeg kan for aa ha gode dager naar jeg er alene med barna.
KLEM!

Linda S sa...

Så flott med ei sånn bok, og så er det attpåtil mannen din som skriver i den! Ikkje verst...
Eg skriver også dagbok når vi er på tur, må jo kunne skrive tekst til alle bildene som blir tatt ;) Då vi var i Florida fekk eg jentene til å skrive litt i sine eigne bøker også. Kjekt å ha sånne minner, og lese korleis dei synest turen har vore.